Ga naar de inhoud Ga naar de footer

Wie is Zaffier?

Je wilt graag grip houden op je eigen situatie. Maar wat als er iets gebeurt in je leven waardoor dit (tijdelijk) niet lukt? Je hebt bijvoorbeeld zorgen over je inkomen of je wilt inburgeren in Nederland. Woon je in de gemeente Alkmaar, Bergen, Castricum, Dijk en Waard, Heiloo of Uitgeest? Dan ondersteunt Zaffier je bij al je vragen over werk, geldzaken of inburgering.

"Door de ondersteuning van Zaffier kan ik zelf weer verder"

 

 

Zaffier ondersteunt inwoners bij werk, geldzaken en inburgering

Met een groot netwerk en goed opgeleide specialisten maken we gebruik van kansen en talenten. En gaan we voor ontwikkeling. Binnen en buiten de regio. Inwoners kunnen op ons terugvallen. Inwoners hebben één aanspreekpunt en kunnen makkelijk bij ons terecht. Fysiek of online.

We kijken samen naar wat er nodig is. Zo houden inwoners zelf grip op de situatie en de ondersteuning die zij krijgen. Wetten, regels en beleid geven grenzen. Maar zijn niet allesbepalend. Het gaat erom dat de inwoner zelf weer verder kan. Ook al is dat met wat ondersteuning. Het is ons doel dat iedereen mee doet. Dat iedereen in de maatschappij een plek krijgt. Met genoeg financiële middelen om van te leven. Een plek waar iemand tot zijn recht komt. Maar tot die tijd, doen we het samen.

Want samen kom je verder!

Je kunt bij Zaffier terecht voor:

  • Ondersteuning bij met het vinden van (aangepast) werk.
  • Lukt het werken niet? Dan krijg je een uitkering van ons.
  • Ondersteuning bij geldzorgen of schulden.
  • Aanvragen energietoeslag.
  • Ondersteuning bij het inburgeren.
  • Ondersteuning van jongeren bij studeren, werken, geldzaken.
  • Ondersteuning voor de (startende) ondernemers.
  • Ondersteuning van werkgevers bij werving, selectie en detachering van personeel, en advies over het aannemen van mensen met een arbeidsbeperking.
  • Sociaal ondernemen door werk uit te besteden, denk aan montage en verpakking, maar ook werken op locatie.

Wat kun je verwachten van Zaffier?

  • Je hebt één aanspreekpunt.
  • Het contact is persoonlijk en vriendelijk.
  • Onze consulent gaat met je in gesprek en kijkt naar wat je nodig hebt en wat je zelf kunt.
  • Je inkomen is geregeld en er ligt snel een plan van aanpak klaar, zodat je rust krijgt. En bovenal ruimte om te re-integreren en participeren.
  • Je weet waar je aan toe bent. Wanneer je bijvoorbeeld antwoord kunt verwachten. En waarom wij sommige gegevens nodig hebben.
  • Je consulent is betrokken. Hij of zij neemt bijvoorbeeld, als je weer aan het werk bent, nog even contact met je op om te vragen hoe het gaat.