Goede samenwerking tussen Zaffier en haar cliëntenadviesraad
De mening van klanten en inwoners is heel belangrijk voor Zaffier. Daarom werkt Zaffier samen met haar cliëntenadviesraad. De raad denkt mee over de dienstverlening en geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de directie en het bestuur van Zaffier. Bijvoorbeeld over verordeningen en beleidsvoorstellen. De cliëntenadviesraad bestaat uit personen die ervaring hebben met de uitvoering van de Participatiewet. Zo ook John van den Oord en Hèlen Huting.
John: “Zaffier is een nieuwe, mooie uitvoeringsorganisatie van de zes gemeenten die samenwerken. De cliëntenadviesraad helpt Zaffier om nog beter te worden in haar dienstverlening. Ik ben zelf vijf jaar geleden gestopt als projectmanager bij MEE, een organisatie voor mensen met een beperking. In de afgelopen jaren heb ik mijn kennis en ervaring gebruikt om op te komen voor de algemene belangen van de klanten van Zaffier (en daarvoor Halte Werk). Ik werk graag mee aan een samenleving waarin iedereen meedoet en zelf controle heeft over zijn of haar eigen leven. Ik vind het mooi dat ik als voorzitter van de cliëntenadviesraad van Zaffier hieraan mag en kan meewerken”.
Hèlen: “Ik ben een professional op meerdere gebieden en heb daarin veel werkervaring. Zoals in het onderwijs, maar ook met training, coaching en advisering. Verder heb ik persoonlijk ervaring met het omgaan met geldproblemen. Daardoor vind ik dat ik goed pas bij de doelstellingen van Zaffier. Ik kan goed luisteren naar wat klanten nodig hebben en dat als lid van de cliëntenadviesraad bespreken”.
Een zo goed mogelijke dienstverlening
De cliëntenadviesraad van Zaffier heeft een rol in het steeds verder verbeteren van de dienstverlening van Zaffier. Met ervaren leden, zoals John van den Oord en Hèlen Huting, wordt goed opgekomen voor de belangen van kwetsbare inwoners. Daardoor kan Zaffier weer verder verbeteren. Op dit moment is de raad betrokken bij het armoedebeleid. Ook de nieuwe Participatiewet volgt de raad met veel aandacht.
De cliëntenadviesraad een bericht sturen?
Ga dan naar ons contactformulier en kies als onderwerp 'cliëntenraad'. De cliëntenadviesraad ontvangt dan jouw mailbericht. De raad is er niet voor persoonlijke vragen of klachten. Maar klanten en inwoners helpen de raad wel door bijvoorbeeld te vertellen als iets als lastig wordt ervaren. Of ideeën voor verbetering hebben.